woensdag 24 juli 2024

De tarotkaart De Dood: transformatie en wedergeboorte

 


Zoals ik in deze blogpost al schreef kies ik elk jaar een tarotkaart bewust en een kaart willekeurig en werk dan een heel jaar met beide. Vorig jaar koos ik bewust de 6 van Staven, want ik wilde nu wel eens zakelijk succes manifesteren. In mijn beleving kon dit alleen slagen als ik daadwerkelijk ervoor kon zorgen dat ik maandelijks een inkomen zou verdienen.

De tweede kaart die ik willekeurig pakte na het schudden van de kaarten was de Dood. Nou, lekker dan! dacht ik meteen. De Dood lijkt toch te duiden op het eindigen van iets, hoewel ik de kaart ook vooral zie als transformatie en wedergeboorte. Ik kwam er gedurende het jaar achter wat ik moest loslaten.

Ik heb een aantal maanden vrijwilligerswerk gedaan bij een inloophuis voor mensen met een psychische kwetsbaarheid en wilde zo weer een beginnetje maken met werken buitenshuis. Zo kon ik kijken of het bij me paste en of ik het volhield. En helaas... ik hield het niet vol. Ik ben niet heel sterk in sociale situaties vanwege mijn autisme en moest stoppen met mijn werk, omdat ik weer burnoutverschijnselen had.

Aha! Dat moest ik dus loslaten: het idee van buitenshuis werken. Ik heb het al heel vaak geprobeerd en het gaat elke keer niet goed. Nu ik iets had geprobeerd wat ik echt graag wilde doen: mensen op een directe manier helpen, moest ik wel toegeven dat het idee in mijn hoofd niet overeenkwam met de werkelijkheid. Er was een transformatie nodig.

Ik ging naar nieuwe manieren zoeken waarbij ik toch van waarde kon zijn voor een ander. Ik maakte al video's en blog op www.geeskehogenhuis.nl en ging daarmee verder. Uiteindelijk ben ik ook deze blog begonnen, heb ik een Nederlands, spiritueel youtubekanaal én een MiniSpiriBieb! Ik kan ook mensen helpen op een iets indirectere manier die voor mij haalbaar is en waar een ander ook nog wat aan heeft. 

De Dood van mijn 'carrière' bleek toch weer het begin van iets nieuws, ook al kon ik dat nog niet goed zien vorig jaar. Pas dit jaar is het uitgekristalliseerd wat ik kan doen voor mijn blogs en youtubekanalen. Daarom zie ik de kaart van de Dood vooral als transformatie en wedergeboorte. Je moet of hebt iets moeten loslaten, maar er komt altijd weer iets nieuws voor in de plaats, ook al zie je niet direct in wat.

Durf jij daarop te vertrouwen?

Bekijk ook mijn top 5 favoriete Dood kaarten in deze vlog:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Toren: crisis of bevrijding?

  De tarotkaart de Toren is één van mijn minst favoriete kaarten uit het hele deck. Dat komt waarschijnlijk door hoe ik geleerd heb de kaart...