donderdag 1 augustus 2024

Lughnasadh: Wat oogst je en wat offer je?

 


Vandaag is het Lughnasadh, ook wel Lammas genoemd. Dit is het eerste oogstfeest van het jaar, waarbij het graan centraal staat wat we nu kunnen oogsten. Figuurlijk gesproken kun je ook stilstaan bij wat je tot nu toe kunt oogsten van wat je gedaan hebt dit jaar. Welke doelen heb je nagestreefd en hoe ver ben je met het manifesteren van deze doelen?

Naast oogsten staan we er ook bij stil wat we geofferd hebben om hier te komen. Waar moest jij afscheid van nemen in figuurlijke of letterlijke zin? Vaak wil onze ziel iets, maar moeten we daarvoor onze egoverlangens opzij zetten. 

Zo is dit jaar gebleken dat mijn ziel vrijheid en creativiteit één van de belangrijkste dingen vindt. Mijn ego zou graag meer geld verdienen en meer status willen hebben in de vorm van een duidelijke baan, maar dit staat mijn vrijheid en creativiteit in de weg. Ik moet dus het verlangen naar financiële zekerheid opgeven om vrij te kunnen leven volgens mijn intuïtie. 

Welke doelen wil je nog meer realiseren dit jaar en wat ben je bereid hiervoor op te offeren? Je kunt ook een offer van stenen, bloemen, voedsel of wijn leggen op een 'altaar' in de natuur. Spreek daarbij uit wat je graag zou willen manifesteren en wat je daarvoor laat gaan. 

Kun je wel een steuntje in de rug gebruiken bij het streven naar je doelen? Dan kun je ook een self-care kaartlegging aanvragen bij Geeske. Ze trekt 1 orakelkaart en 3 tarotkaarten voor een mooie boodschap ter ondersteuning. 

In de onderstaande video geeft Geeske een collectieve self-care reading voor iedereen die dit op dit moment leest of kijkt:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Toren: crisis of bevrijding?

  De tarotkaart de Toren is één van mijn minst favoriete kaarten uit het hele deck. Dat komt waarschijnlijk door hoe ik geleerd heb de kaart...